Nejat İşler : Dünya hayatının gerçeklerini farketmiş insan

Nejat İşler : Dünya hayatının gerçeklerini farketmiş insan

Nejat İşler : Dünya hayatının gerçeklerini farketmiş insan

Nejat İşler’in bir an önce sağlığına kavuşmasını diliyoruz.


Türkiye’nin değerli bir sanatçısı daha yoğun bakımda yaşam mücadelesi veriyor. Bakın ne  diyor bir konuşmasında:

“Tedaviyi reddetmek, erken ölmek gibi niyetim yok. Bazen cevabını kaldıramayacağını bilsen de yine de gerçeği öğrenmek istersin. Milyon tane kazık yiyince, bedenin zarar görüyor. Çıplak geldim, çıplak gideceğim. Amacım zamanı satın almak. Mülk edinmek gibi bir derdim yok. Mülkiyet hırsızlık gibi bir şey. Sevmiyorum işte. Biz kuşak olarak böyleyiz. Bize sevmeyi, bir şeylere bağlanmayı öğretmediler. O tarafımız gelişmedi. Ben dünyanın bir parçasıyım. Şurayla ve bedenimle sınırlı değilim. Bir şeyler yanlış gidiyor, birileri acı çekiyor. Ben de çekiyorum aynı acıyı. Altıma son model bir araba çekip, güzel bir ev alınca mutlu mu olacağım yani. Hayır olmam. Aramızda mutlu olanlar varsa zekalarından şüphe ederim, bir de gözlerinden. Çünkü iyi görmüyorlardır. Siz beni yenmediniz çünkü: ben sizinle daha oynamadım. Ben gidiyorum dediğimde, `gitme’ diyen birini değil, ben de geliyorum, yalnız gidemezsin diyen birini istiyorum.”

Nejat İşler’in bu sözlerinden aslında dünyaya hiç de değer vermediği anlaşılıyor. Belki de gerçekten de o da asıl hayatımızın öldükten sonra başladığını anlayan nadir insanlardan biri. İnsan ölür ölmez sonsuza kadar sürecek ahiret hayatına adım atıyor ve hiç bitmeyecek bir yaşam onu bekliyor. Böyle baktığınızda dünya hayatı inanmayanlar için adeta bir oyundan ibaret, çünkü sahte. İnsan ölüp de uyandığında dünyada sahip olduğu hiçbirşeyi ahirette yanında bulamıyor.

Dünya hayatı yalnızca bir oyun ve bir oyalanmadan başkası değildir. Korkup-sakınmakta olanlar için ahiret yurdu gerçekten daha hayırlıdır. Yine de akıl erdirmeyecek misiniz? (En’am Suresi, 32)

Nejat İşler yine konuşmasında “çıplak geldim, çıplak gideceğim, mülk edinmek gibi bir derdim yok”diyor. Aslında bu sözlerinde de dünyanın ne kadar boş olduğunu anladığını fark ediyor insan. İnsan hiçbirşeysiz geliyor bu dünyaya ve hiçbirşeysiz gidiyor. Dünya sadece bir konaklama yeri, sadece bir imtihan yeri. Eğer iman ederek bu kısacık hayatını geçirirse işte o zaman bu dünyadan ayrıldığında sonsuz cennete kavuşuyor. Cennet ise öyle nimetlerle dolu ki, insan cenneti bir kere görse bir daha asla dünyaya dönmek istemez. Ama eğer insan hayatını dalıp oyalanarak, iman etmeden, Allah’tan uzak geçirse işte o zaman gerçekten büyük bir felaketle karşılaşıyor. O zaman dünyada elde ettiği hiçbir şeyi, ne mallarını, ne mülklerini, ne arabasını, ne evini, ne ailesini, hiçbirşeyi orada yanında bulamıyor. Ne diyor Nejat İşer: “altıma güzel bir araba çekince, ya da güzel bir ev alınca mutlu mu olacağım, hayır olmam.” Gerçekten de olmaz insan. Çünkü dünya hayatında mutluluğun yolu imandan ve Allah’ın rızasını kazanmaktan geçer.

Her nefis ölümü tadıcıdır. Kıyamet günü elbette ecirleriniz eksiksizce ödenecektir. Kim ateşten uzaklaştırılır ve cennete sokulursa, artık o gerçekten kurtuluşa ermiştir. Dünya hayatı, aldatıcı metadan başka bir şey değildir. (Ali İmran Suresi, 185)

Yine konuşmasında Nejat İşler “milyon tane kazık yiyince bedenin zarar görüyor” diyor. Nejat İşler bir ara sedef hastalığının arttığından bahsetmişti. Bildiğiniz gibi bu hastalık strese bağlı olarak artıyor ve insanın hayatını ciddi anlamda etkiliyor. Burada da kendisine şunu söylemek istiyorum. Dünya hayatı çok zor amatevekkül eden için, Allah’a dayanıp güvenen için de bir o kadar kolay. Kendisi insanlardan kazık yediğini söylüyor. Burada bazı kişiler en büyük hatayı insanlara çok değer vererek yapıyorlar. Oysa tüm insanları kontrol eden Allah’tır. Her insan Allah’ın dediğini yapar, Allah’ın dediğini söyler, Allah’ın istediği adımı atar. Kainatta yaratılan her insan kendisine çizilmiş kaderin bir saniye bile dışına çıkamaz. İşte bu gerçeği bildiğinizde ve Allah’a tevekkül ettiğinizde omuzlarınızdaki bütün yük kalkar. O zaman insanlarla bağlantı değil Allah ile bağlantı kurulur. İnsanın kafasından şu sözler geçer: “Allah bana ne demek istiyor, Allah beni bu şekilde imtihan ediyor, Allah benden tevekkül etmemi istiyor, bu insan Allah dilediği için bu sözleri söylüyor” Ama insan bu şekilde düşünmeyip insanlara benlik verdiğinde (her olayı insanların yaptığını düşündüğünde) o zaman beden çok yıpranıyor ve kişinin bedeni hastalıklara açık hale geliyor. Bu yüzden dünya hayatında iman ve tevekkül mutluluğun anahtarıdır.

Eğer Allah size yardım ederse, artık sizi yenilgiye uğratacak yoktur ve eğer sizi ‘yapayalnız ve yardımsız’ bırakacak olursa, O?ndan sonra size yardım edecek kimdir? Öyleyse mü’minler, yalnızca Allah’a tevekkül etsinler. (Ali İmran Suresi, 160)

Hiç şüphesiz, Biz herşeyi kader ile yarattık. (Kamer Suresi, 49)

İmtihanlarla dolu dünya hayatında hepimizin gerçek dostu Allah. Allah’a sımsıkı sarıldığımızda bu dünyada hiçbir imtihan bizi sarsamaz. Nejat İşler’in ailesine de sabır diliyorum. Allah’a çok dua etsinler. Şifayı verecek olan doktorlar değil Allah’tır, doktorlar ve ilaçlar ancak birer vesiledir. Bir an önce kendisini tekrar aramızda, sağlıklı, huzurlu ve mutlu görmek dileğiyle.

Tüm yazılarım: https://erkanarkutyaziyor.wordpress.com/

Video sayfam: http://video.mynet.com/erkanarkut/videolari/liste

Cevapla

