Aylin Kotil neden Ayşe Arman’a “namaz kılıyorum” diyemiyor

Aylin Kotil neden Ayşe Arman’a “namaz kılıyorum” diyemiyor

Aylin Kotil neden Ayşe Arman’a “namaz kılıyorum” diyemiyor

 

Geçtiğimiz günlerde Beyoğlu belediye başkanı adayı Aylin Kotil ile Ayşe Arman’ın yaptığı bir röportaj yayınlandı. Bakın ne diyor Ayşe Arman’ın sorusuna Aylin Kotil:

Ayşe Arman: Beş vakit namaz peki…

Aylin Kotil: Bu insanın çok özeli. Ben ibadetin, siyasete alet edilmesini doğru bulmuyorum.

Müslüman olan her insanın namaz kılması son derece doğal ve çok da güzel. Bana sorulsa göğsümü gere gere “Tabii ki namazlarımı kılıyorum, siz kılmıyor musunuz?” diye cevap veririm. Kimden korkacağım, kimden çekineceğim? Namazlarını kılmak, oruç tutmak, zekât vermek hepsi birbirinden güzel ibadetler. Müslüman için bunları yapmak onurdur, şereftir.

Ama ahir zamanda öyle dehşetli bir dönemde yaşıyoruz ki, bakın çekindiği için Aylin Kotil “namaz kılıyorum” bile diyemiyor. Çünkü namaz kılıyorsa onun hakkında yanlış düşüneceklerinden korkuyor. Söylediğim gibi ahir zamanda Deccal Müslümanları iyice köşeye sıkıştırıyor. Deccal namazı utanç verici bir şey gibi gösteriyor. Hâlbuki namaz iftiharla söylenecek bir güzelliktir. Ama burada şunu da belirtmekte fayda var. “Namaz kılıyor musun” sorusu insana adeta bir tehdit gibi soruluyor. Bu seferde cevap verecek olan kişi çekinip “bu benim özelim” diye soruyu geçiştiriyor.

Bakın hadiste nasıl bildiriliyor: “Deccal’in beraberinde ekmekten bir dağ olacak. Yanında beraberinde iki nehir vardır; göze, bunların birisini bembeyaz su nehri olarak, diğerini de kaynayan bir ateş olarak gösterecektir… sizden biriniz buna yetişirse, ateş olarak gördüğü nehre gelsin ve gözlerini yumarak başını eğip ondan su içsin… çünkü o buz gibi bir sudur.(Kıyamet Alametleri, Medineli Allame Muhammed B. Resul El-Hüseyin El Berzenci, Pamuk Yayıncılık, s. 214)

Bu hadiste Deccal’in insanları açlık korkusuyla, gelecek korkusuyla, kariyer korkusuyla korkutup kendi vicdansız inançlarına alet edeceğini görüyoruz. “Müslüman olursan aç kalırsın, Müslüman olursan dışlanırsın, Müslüman olursan seçilemezsin, namaz kıldığını söylersen mahvolursun, Müslümanları tanıdığını söylersen bitersin, evinde Kuran varsa dışlanırsın” şeklinde Deccal insanları menfaatlerinden mahrum olacakları korkusuna düşürür. İnsan Müslüman olduğunu açıklamazsa, namaz kıldığını gizlerse böyle zorlu bir ortamda takdir görür. Çünkü ahir zaman oldukça şiddetlidir.

Aylin Kotil’e bu seçim sürecinde başarılar diliyorum, Allah yolunu açık etsin. Zor bir dönem ve yıpratıcı bir görev. Ama samimiyetle ve hizmet amacıyla bu yola çıktığına inanıyorum.

Cevapla

