nsan değişmez diye bilinir ama…

nsan değişmez diye bilinir ama…

İnsan değişmez diye bilinir ama…

En büyük nimet Allah’a imandır ve kalpte derin bir sevgi taşımaktır…


İnsan değişmez diye bilinir, hâlbuki doğru değil. 22 senede çok değiştim ben… Bencilken fedakâr oldum, üşengeçken çok çalışkan oldum, sadece kendimi düşünürken Allah’ı ve müminleri düşünür oldum, amaçsız yaşarken çok güzel bir davaya sahip oldum, daima kendimi haklı görürken nefsimi temize çıkarmaz oldum, günlerim bomboş geçerken onları ibadetlerle, dualarla, salih amellerle doldurdum, sonuçta hiçbir şey bilmezken bilenlerden oldum, bu yolun sonunu görenlerden oldum, ölmeden ölmüş gibi, sanki cennete gitmeden cenneti görmüş gibi…

İnsanı değiştiren ve bambaşka bir insana dönüştüren imandır, kalbin Allah aşkıyla dolmasıdır. Kalp imanla dolduğunda bunun ardından Kuran ahlakı gelir. Kuran ahlakıyla nefsi eğitmek de çok ciddi, güzel, gayretli, fedakârane bir çaba gerektirir. İnsan her çabasını Allah’ın gördüğünü bilir. Her sözünü, her duasını Allah’ın duyduğunu bilir. Bıkmadan usanmadan bir ömür boyu nefsini eğitir. Eğitir ki o nefis cennete girmeye layık olsun, eğitir ki o nefis cennette lezzet almaya hazır olsun…

Ey mutmain (tatmin bulmuş) nefis,

Rabbine, hoşnut edici ve hoşnut edilmiş olarak dön.

Artık kullarımın arasına gir.

Cennetime gir. (Fecr Suresi, 27-30)

Kaynak: www.allahicinyasamaknasildir.blogspot.com/

Cevapla

