Ders kitaplarında evrim teorisi bilimsel gerçek olarak okutuluyor

Ders kitaplarında evrim teorisi bilimsel gerçek olarak okutuluyor

Evrim teorisinin bilimsel açmazları okullarda anlatılmalı.


Şu anda Biyoloji dersi 12. Sınıf öğretim programında şu ifadeler geçiyor:

1.3. Canlıların embriyolojik, biyokimyasal, anatomik ve genetik yapılarındaki benzerlik ve farklılıkların evrimin açıklanmasına katkılarına örnekler verir.

1.5. Doğada meydan agelebilecek iklimsel değişikliklerden hareketle, zaman içindeki evrim sürecinin ve yaşamın nasıl etkilenebileceğini tartışır.

Açıkça görüldüğü gibi şu anda okullarda evrim teorisi bilimsel bir gerçek gibi öğrencilere sunuluyor. Ders kitaplarının MEB Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından yayımlanan öğretim programlarındaki kazanımlara göre hazırlandığını düşünürsek, bu türden objektif olmayan ifadelerin ne tür sonuçlar doğuracağını tahmin etmek güç olmaz.

Bu kazanımlara göre hazırlanan kitaplar her yıl yüz binlerce öğrenciye dağıtılıyor. Kitaplarda yer alan bilim dışı ifadeleri (Fosiller evrimin en güçlü kanıtlarıdır gibi..) ezberlemek zorunda kalan öğrenciler bir de bu yanlış bilgilerden sınava tabi tutuluyorlar ve ders kitaplarına göre cevap vermek zorunda bırakılıyorlar. Devlet bu sistemle evrim teorisini hayatın kökenine dair tek bilimsel açıklama olarak gören nesiller yetiştirmiş oluyor. Daha sonra güçlü olanın hayatta kaldığı, zayıfların elimine edilmesinin doğanın bir kanunu olduğu, doğanın diyalektik süreçlerle ilerlediği fikirlerini benimseyen kişiler kolaylıkla faşist ve komünist akımlara yönlenebiliyorlar. Bu açıdan bakıldığında PKK gibi terör örgütlerinin çıkardıkları ideolojik yayınlarla MEB biyoloji/sosyoloji ders kitapları arasında bilimsel olmayan görüşlere dayalı büyük bir uyum olduğu görülebilir. Bu tür yanlı bilgilerin MEB tarafından verilmesinin bir diğer tehlikeli sonucu da bilginin devlet kaynaklı olmasından dolayı sorgulanmamasıdır. Yani “yanlış olsa devlet öğretmez” düşüncesidir.

Her zaman söylüyorum, evrim teorisi ders kitaplarında çok detaylı bir şekilde anlatılmalı ancak tüm savları açmazlarıyla birlikte sunulmalıdır. Ders kitapları herhangi bir fikrin propaganda aracına dönüşmemelidir. Bu sebeple önce öğretim programındaki kazanım cümleleri değiştirilmeli ve ders kitapları öğrencilerin hem evrim teorisinin savlarını öğrenebileceği hem de bu savlara cevap verebileceği şekilde düzenlenmelidir. Bilim dışı ifadeler ders kitaplarından bir an önce çıkarılmalıdır. Tam 600 milyon hiç değişmeyen fosilin aslında evrim teorisinin hiç yaşanmadığını ispat ettiği gerçeği öğrencilere açıklanmalıdır.

Bildiğiniz gibi tüm dünyada okullarda, üniversitelerde evrim teorisi bilimsel bir gerçek gibi öğrencilere okutuluyor. Sınavlarda da evrim ile ilgili sorular sorulup öğrencilerden cevap vermeleri bekleniyor. Öğrencilerde artık soruları cevaplarken “Biz evrim teorisine inanmıyoruz, ama sınavı geçebilmek için cevap veriyoruz” diye yazıyorlarmış. Bu güzel bir gelişme. Öğrencilere evrim teorisi dayatılmamalı, bu teorinin açıkları da anlatılmalı. Her şeyden önemlisi milyonlarca yıldır hiç değişmeyen fosillerin canlıların birbirine dönüşmediğini ispatladığı öğretilmeli.

Kaynak: http://evrimifosillernasilyalanlar.blogspot.com.tr/

Tüm yazılarım: https://erkanarkutyaziyor.wordpress.com/

Video sayfam: http://video.mynet.com/erkanarkut/videolari/liste

Reklamlar

Cevapla

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s